Simmetria - Sims 3

A magyar The Sims 3 rajongói közösség blogja

RSS

Utolsó kommentek

Ajánló







Szeretnéd itt látni a saját oldalad gombját? (88*31 gomb, vagy 160x40 minibanner)

Tedd ki a Simmetriáét és írj:
gerygrey@gmail.com

Interjú a Maxis "sim-részlegének" vezetőjével

2008.07.23. 11:04 | Gery Greyhound // | 14 komment

Címkék: interjú előzetes információk

Forrás: Gamespy

Bár az EA a nemrég befejeződött E3 kiállításra nem vitte magával a Sims 3-at, a Gamespy szerkesztőinek sikerült elcsípniük Rod Humble-t, aki az egész sims-őrület főfejese a Maxisnál. Tőle a készülő tucatnyi új játék között természetesen a sokak által várt új Simsről is sikerült megtudni ezt-azt.

Fargo /Gamespy/: Mit mondanál annak a sok-sok rajongónak, aki évek óta megszállottja a sorozatnak, mik lesznek azok az újdonságok amik miatt érdemes várni az új részt?

Rod Humble /Maxis/: Rengeteg Sims 2 rajongót vontunk be a fejlesztésbe - mivel nem szeretnénk elcseszni a dolgot [nevet] - úgyhogy meg vagyunk győződve arról, hogy azt kapják majd a vásárlók, amit elvárnak. Természetesen mi magunk is megszállott Sims-játékosok vagyunk, és az első dolog amit mindenképp ki szerettünk volna iktatni a játékból, az ami minket is a legjobban zavart.

F: Konkrétan?

RH: Ami a legjobban dühített a második részben, az a töltési idő. Gyakorlatilag be voltunk zárva a saját kis világunkba, pedig fantasztikus lehetőségek rejlenek abban, ha egy igazi, élő környezet vesz körül bennünket - egy valósághű, szimulált világ, ahol az események összefüggenek egymással: "Miért szalad az a Sim az úton? Ja, igen, már látom: egy autóbaleset történt nem messze, és onnan menekül. És ott, kicsivel arrébb, összefut azzal a másik simmel..." - számtalan ilyen véletlenszerű esemény-láncolat szemtanúi lehetünk majd, és mindez igazán élvezetessé teszi majd a mindennapokat.

Ezen kívül látjuk, mennyien vannak a világon, akik szeretnek saját tartalmakat létrehozni - természetesen rájuk is gondoltunk és sokkal egyszerűbbé tettük a tárgyak testreszabahtóságát, valamint megosztását másokkal. Kibővítettük a játékba beépített objektum-szerkesztési lehetőségeket is: ha például gondolsz egyet, hogy szeretnéd hogy ez az asztal, teszem azt, olyan mintázatú legyen mint a sim nadrágja, semmi akadálya. De ugyanezt könnyedén megteheted akár a tapétával vagy az autóddal is.

F: Tehát nyugodtan keverheted az objektumokat, és feltöltheted a végeredményt?

RH: Így van. És akár még azt is mondhatod, hogy "ezt a mintázatot szeretném látni az összes környzező objektumon" és meglesz. De külön algoritmusunk lesz arra is, hogy tegyük fel, itt ez a vöröses árnyalat [felemel egy piros színű cukorkásdobozt] és te megkérdezheted a géptől, hogy vajon milyen szín harmonizálna ezzel? A játék pedig kiszámolja, és felajánlja neked a hozzá passzolót.

Bevallom, én vegyes érzésekkel fogadom ezt az újítást, ugyanis most, hogy rádnézek, azt látom az arcodra írva hogy "szent ég, ez elképesztő..."

F: Ez bárkiből profi lakásdekoratőrt csinálhat

RH: Igen, de ott a másik oldal is, hogy vajon képes lehet-e erre a mesterséges intelligencia? Az ízlés nem valami olyasmi, amivel csak mi, embereknek rendelkezünk? Ez egy kicsit aggasztó. De bízom benne, hogy a játékosoknak hasznukra válik majd az újítás, és az algoritmus képes lesz besegíteni azokban a helyzetekben, amikor nem tudják eldönteni mit is szeretnének.

F: Beszéljünk egy kicsit a simek személyiségjegyeiről, amiről a játékot bemutató sajtótájékoztatón hallhattunk. Ott azt mondtátok, hogy minden sim egy különálló személyiség lesz, mesélj!

RH: A Sims 2-ben hat tulajdonság, ezenkívül kismértékben a horoszkóp befolyásolta hogy milyen is az adott sim. Életcéljuk valamelyest egyedivé tette őket, de ezt leszámítva tulajdonképpen egyformák voltak. A Sims 3-ban viszont több tucat tulajdonság kombinációja határozza majd meg a sim személyiségét (simmetria: tegnapi bejegyzésünkben megtalálható a közel 80 tulajdonság felsorolva) - lehet például olyan sim, amely a világért se szeretné egy hosszútávú párkapcsolatban elköteleznie magát. Lehet a kedvenc színe a zöld. Vonzódhat a zömök alkatú simekhez, vagy lehet könyvmoly. Minden apró tulajdonság hatással van a sim személyiségére, és ez az egész játékmenetet befolyásolja.

Ha csak ülsz a CAS-képernyő előtt és megnyomod a "véletlenszerű" gombot, hosszasan olvasgathatod a sim jellemrajzát.

F: Akár egy társkereső-hirdetésben.

RH: Pontosan!

F: "Imádom a hosszú, romantikus sétákat a tengerparton, de ki nem állhatom a kutyákat..."

RH: Igen, és az az érzésed támadhat, hogy "meg akarom ismerni ezt a simet". Vagy hogy "az a sim egy igazán fura figurának tűnik" - és mindez egy soha nem látott változatosságot hoz majd a játékba.

F: Tudnál mondani egy példát?

RH: Egyik alkalommal amikor játszottam az egyik könyvgyűjtő simemmel, azt vettem észre hogy tűnnek el a könyveim. Lejelentettem programhibaként az esetet, ezután a játéktervezők megkérdezték: Egész véletlenül nem a barátod Jeff? Mire én: dehogynem. A válasz: hát, Jeff bizony kleptomániás.

Meglátogattam Jeff-et a házában, és tényleg ott voltak a könyveim! Ez csak egy azok közül a pillanatok közül amikor azt mondtam: ez igazán bámulatos! Aztán láttam még mindenféle tárgyakat Jeffnél, és kíváncsi lettem hogy azok vajon honnan lehetnek...

Még valami a karakterekkel kapcsolatban: az eddigi "szeretném, ha rend lenne a házban" vagy "meg kellene fürödnöm" - tehát az alapszükségletek rendszere teljesen átdolgozásra kerül. Nincs többé "75%-osan WC-re kell mennem", hanem vagy nem kell, vagy kell, vagy nagyon-nagyon kell.

F: Nincsenek többé a szükségleteket jelző csíkok? Hasonló lesz, mint a Sims 2-ben a vágyak és félelmek rendszere?

RH: Igen, valami olyasmi, de ennél jóval összetettebb a dolog. A simnek bármennyi kívánsága lehet, és ezek együttesen határozzák meg a sim hangulatát. Az egész rendszer a szerepjátékokban alkalmazott, összetett megoldására hasonlít majd: pontosan tudni lehet majd, mik a sim aktuális gondolatai, és hogy miért olyan a hangulata, amilyen. Például ha sír a sim, annak lehet az is az oka hogy elveszítette a legjobb barátját, vagy mert kint sétált az esőben és megfázott. És sok-sok ilyen kis élmény, gondolat, érzés összeadódásából alakul majd ki a sim hangulata, te pedig szépen nyomonkövetheted őket.

F: Vagyis belelátunk majd a sim fejébe?

RH: Tulajdonképpen igen, és például én személy szerint érzelmileg sokkal jobban kötődöm ezekhez a simekhez, hogy látom lelkük minden apró rezzenését.

F: Sokkal inkább valódi embernek tűnnek, nem csak mindenféle statisztikák halmazának.

RH: Pontosan így van.

F: Mikorra várhatjuk mindezt?

RH: Jövőre, de pontos határidőt még nem szabtunk meg.

F: Szeretném, ha erről a bizonyos online áruházról is mesélnél nekünk. Ha jól tudom, ez már ma is működik, és a Sims 2-vel használható?

RH: Így van.

F: És pontosan mi is ez? Egyesével vehetünk majd például bútordarabokat?

RH: Igen, lehet majd különálló tárgyakat vásárolni. De nem is ez a lényeg, hanem hogy rájöttünk: az emberek szeretik a "cuccok" csomagjainkat, de szeretnénk megkönnyíteni azok dolgát, akik csak ezt vagy azt szeretnék megvenni belőle. Ahelyett tehát, hogy az általunk összeállított kollekciót kelljen beszerezni, lehetőség válik arra hogy mindenki csak azt vegye meg amit valóban szeretne.

F: És mit jelent ez a sorozat jövőjére nézve? Lesznek "nagy" kiegészítők továbbra is, vagy a kiegészítők inkább csak a játékmenet-béli változásokra lesznek kiélezve, az új tárgyakat pedig egyesével veheti meg aki szeretné?

RH: Nem határoztuk még meg a részleteket, de a törekvésünk az, hogy kisebb csomagok legyenek, és a játékosok maguknak válogathassák össze amit szeretnének. Sok olyan visszajelzést kapunk, hogy egy idő után az egész játék egy hatalmas, kezelhetetlen halmazzá válik, és a játékosok azt mondják: "Tetszik ez a rész az Éjszakai élet-ből, vagy az a másik a Vár az üzlet kiegészítőből, jó lenne külön hozzájutni" - mi ezt próbáljuk lehetővé tenni, aztán majd meglátjuk mi lesz a végleges megoldás.

A bejegyzés trackback címe:

https://sims3.blog.hu/api/trackback/id/tr2581388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi15 2008.07.23. 13:30:31

Óóó.. szent ég! Én régóta szemezgettem evvel a cikkel, de mivel nem tudok angolul ezért semmit sem értettem belőle!!

Köszönöm szépen a fordítást! :) Örülök neki!

Edit1965 2008.07.23. 14:19:38

Húúúú, ez már egy valódi virtuális világ lesz ! :o))
Kissé bonyolultnak tűnik, rengeteg összetett információt kell majd megjegyezni. Vagy csak elsőre tűnik annak ?

Jól felcsigázott a cikk mindenesetre. Főleg, hogy teljesen egyedi személyiséget kaphatnak a simek. Már csak a testüket kellene egyedivé tenni. Az meg egyszerűen fantasztikus, hogy a bútorokat egy gombnyomásra át lehet színezni ( falat, függönyt, autót, stb. ), mert pl. a simsnek lehet olyan virágos az autója, mint a ruhája. :o))

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.07.23. 14:24:46

Állítólag a testük különböző részeit is olyan aprólékosan lehet majd szerkeszteni, mint a Sims 2-ben az arcot.

Alterego 2008.07.24. 14:01:37

Hű, há! Megint van Simmetria! Hű! Há!
Életem meghatározó oldala az Internet és a fórumozás megismerése terén, és itt ismertem meg a Spore-t is!

- Petike x

s.samu 2008.07.24. 23:48:14

Nagyon örülök, hogy megint van Simmetria!

Egyre jobban tetszik ez a sims 3. Nagyon sok szuper újítás lesz benne. olyanok, amiket korábban el sem tudtunk képzelni! Nekem bejön!

hoktar 2008.08.05. 11:49:24

már én is nagyon várom mert az eddig olvasottak alapján egy szuper játékot fogunk kapni! csak kár hogy olyan messze van az a jövöre, még sokára fog csak sajnos megjelenni de azthiszem megéri várni rá!!!!

Monna 2008.08.11. 23:49:45

Hát tényleg nagyon rég volt, hogy a Simmetria tartotta össze a simseseket, köztük engem is.:)
Örülök, hogy folytatódik!

A cikk nagyon jó! Várom a sim 3-at csak egy dolgot nem. Azt, hogy a többi sim is öregszik, nem csak az NPC-k, hanem a játszható karakterek is, így mire kijátszom magam egy családdal, addigra a fél város kihal.. Ez aggasztó.

Szabi15 2008.08.12. 08:08:30

Monna: na aggódj, mert a fejlesztők gondoskodnak a városlakóinak a stabililátásáról.. tehát nem lesznek túl sokan és nem lesznek túl kevesen sem városodban! ;)

Flora2 2008.08.12. 16:44:35

De ugyanakkor meg igaz, hogy milyen fura volt a Sims2-ben, hogy a városlakók nem öregedtek, tehát a városbeli kislány akkor is kislány maradt, amikor a játszható karakterem, aki az osztálytársa volt, már rég megöregedett... és a felnőtt townie-k is mindig felnőttek maradtak, akárhány generációt neveltem fel... szóval szerintem jogos, hogy a városi népesség együtt-öregedését meg kellene oldani realisztikusan...

Monna 2008.08.13. 17:49:11

Nem az zavar, hogy a sima városiak öregednek, az jó, hanem hogy a játszható családok is. Tehát én ha hetekig egy családdal játszok (és folyamatosan visszafiatalítom őket), akkor akár meg is halhat egy vagy több másik családom, mert nekik viszont telik az idejük. Ez szerintem aggasztó.

Szabi15 2008.08.14. 19:01:51

Nem kell félni.. nem fog fájni! :) :D

Bessie 2008.08.14. 20:30:53

Hát tényleg van egy rossz oldala is, de azért nekem tetszik ez az öregedéses dolog. Legfeljebb egyszerre csak "egy szálon" játszom...

eniko61 2008.08.24. 16:01:10

sziasztok!
nagyon örülök én is, hogy újra van simmetria - remélem Gery nem lesz annyi gondod vele, mint korábban:)
nagyon kíváncsi vagyok a sims3-ra, csak attól tartok, mire megjelenik, még nem lesz használható gépünk hozzá:( - ezen az őskori leleten biztos nem indul el:(
azért remélem, előbb-utóbb megoldódik a probléma és megint lesz mivel eltölteni a házimunkára szánt időmet:))

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.25. 08:25:59

Valószínűleg nem lesz vele gond, ugyanis most mind a a szervert és a blogmotort (amik régen a galibákat okozták) az index tulajdonában levő blog.hu biztosítja, ha bármi gond lenne bármelyikkel, akkor az index fizetett rendszergazdijai majd megcsinálják. Nekem meg elég a tartalomra koncentrálni :)

Ami a gépfejlesztést illeti, én nagyon szerencsésnek tartom ezt a február végi megjelenést - a karácsonyi őrület lefutása után pangás van a hardverpiacon, és olyankor a béka segge alatt vannak az árak.
süti beállítások módosítása