Simmetria - Sims 3

A magyar The Sims 3 rajongói közösség blogja

RSS

Utolsó kommentek

Ajánló







Szeretnéd itt látni a saját oldalad gombját? (88*31 gomb, vagy 160x40 minibanner)

Tedd ki a Simmetriáét és írj:
gerygrey@gmail.com

Törvénytelenek a fizetős oldalak?

2008.08.30. 10:00 | Gery Greyhound // | 9 komment

Címkék: the sims 2 letöltések

Bizonyára mindenki, aki hozzám hasonlóan gyűjti az igényes, rajongók által készített Sims-tartalmakat (ruhák, bútorok, stb) találkozott már az ún. "donation gift" fogalmával, ami tulajdonképpen annyit tesz, hogy némi adományért cserébe ajándékba kapod a letölthető cuccokat. Már maga a megfogalmazás elég különös: ennyi erővel a kenyeret is ajándékba kapom a péktől, ha támogatom őt 300 Ft-tal? :)

Néhányan megelégelték a jelenség elharapódzását, hogy mekkora biznisz lett a Sims-kiegészítők pénzért árulása, és gyakorlatilag ingyen már sehol, semmit nem lehet letölteni - legfeljebb néhány gyengébben sikerült munkát amiért a kutya nem adna pénzt. Ezért elővették az Electronic Arts simstartalom-készítő szoftvereinek EULA-ját (End-user License Agreement, felhasználói licenszfeltételek - tudjátok, az a hosszú szöveg amely minden telepítés elején megjelenik, és amire mindenki rutinból bepipálja az "igen, elolvastam és tudomásul vettem" négyzetet majd next-et nyom anélkül hogy foglalkozott volna egy másodpercig a szöveg tartalmával) és kiemeltek egy rendkívül érdekes sort:

You may include materials created with the Tools & Materials on your personal noncommercial website for the noncommercial benefit of the fan community for EA's products - magyarul: személyes, nem kereskedelmi jellegű weboldaladon elhelyezhetsz az eszközzel készült anyagokat, hogy az EA termékek rajongói közösségének hasznukra lehessenek.

Eszerint az EA határozottan tiltja, hogy az ő játékához, az ő eszközeivel (Bodyshop, Homecrafter, stb) készült kiegészítőkért bárki pénzt kérjen. Ennek szellemében jött létre a beszédes nevű paysites.mustbedestroyed.org - "afizetősoldalaknak.pusztulniukkell.org" - címen található gyűjtőoldal, ahol az imént említett bevezető szöveg elolvasása után bárki szabadon böngészhet a készítők neve szerint csoportosított hatalmas gyűjteményben - ha láttál valahol donation cuccokat, itt szinte 100% hogy megtalálod.

A Simmetria nem kíván állást foglalni a kérdésben, mindenkinek a lelkiismeretére bízom hogy miként kezeli az itt olvasottakat valamint a belinkelt oldalon letölthető tartalmakat ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://sims3.blog.hu/api/trackback/id/tr27640674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flora2 2008.08.31. 10:39:05

Nem túlzás azt mondani, hogy "ingyen már szinte semmit sem lehet letölteni"?
Nem gondolnám, hogy pl. a modthesims2-ről, vagy az all-about-style-ról letölthető dolgok (és most csak hirtelen ezek jutottak eszembe) gyengébben sikerült munkák lennének, csak mert ingyenesek...
Én egyébként azt gondolom, hogy a valódi probléma az, hogy az EA pénzért adja nekünk az úgynevezett Cuccos Csomagokat, ami csak tárgyakból és ruhákból állnak; főleg az bosszant, hogy azt is pénzért adja, ami nyilvánvaló reklám (IKEA, H und M). A reklám Cuccokat ingyen kéne letölthetővé tenni azoknak, akik fizettek az alapjátékért. Így az történik, hogy egyszer fizet az EA-nak az IKEA egy ilyen Csomagért, egyszer meg fizetünk mi (már aki, mert én nem).

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.08.31. 11:38:02

Talán kicsit sarkítva fogalmaztam hogy szinte semmit, a MTS2-t és pár oldalt leszámítva tényleg vannak igényes ingyenes tartalmak. De azért általában a jobbakat pénzért mérik, főleg az tud bosszantó lenni amikor letöltök 20 ruhát, aztán amikor a mesh-t is leszedném hozzájuk akkor kiderül hogy azért fizetni kell, így a tucatnyi "ingyenes" recolor önmagában használhatatlan.

A cuccos csomagok ügyében egyetértek, mondjuk azok közül nekem csak az Ikea van meg, az is csak véletlenül. Szerintem a legnagyobb parasztvakítás az egész.

eniko61 2008.09.01. 12:06:29

őszintén szólva én találkoztam olyan fizetős holmival, ami akkor sem kellene, ha nekem fizetnének érte - gondolom ezzel nem vagyok egyedül
talán jó lenne, ha a játék készítői néha odafigyelnének a mások által kreált cuccokra, mert a gyári cuccok néha igen "egyszerűek" - jó, persze lehet azokkal is játszani, de ugye milyen az ember...:)
ez az oldal meg szerintem többek között azért is jó, mert jártam már úgy, hogy találtam nekem tetsző dolgot a játékhoz, letöltöttem s mikor bekerült a játékba, akkor derült ki, hogy mennyire silány munka (a bemutató fotón nagyon mutatós volt, csak éppen belelógott a mellette levő tárgyba, vagy ruha esetében nem úgy hajlott/mozdult ahogy a gyáriak, a haj fényévnyire volt a fejtől) - s ha ezért még fizetni is kell - még ha összességében nem is túl sokat -, akkor az ember hátán feláll a szőr...

Szabi15 2008.09.01. 18:12:42

Szia Gery Greyhound!

Kérlek megnéznéd az e-mail címedet, mert 2 napja írtam neked (társoldallal kapcsoaltosan) ! :)
Köszönöm!

hoktar 2008.09.14. 10:45:07

Rég nem írt senki!

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.09.15. 20:31:02

Gondolom mindenki Spore-ozik ezerrel (ahogy én is) :)

Edit1965* 2008.09.19. 14:38:57

Gery, ha erre jársz. :)

Nem tudtam belépni a rendes nevemmel ( Edit1965 ), nem is adott ilyen lehetőséget az indaizé. Ha azzal akartam belépni, azt mondta, hogy ilyen nick már létetzik, keressek másikat.

Hehe, azért íde írom, mert végre hozzá tudok szólni valahol. :o)

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.09.19. 15:52:57

Indaizébe e-mail címeddel tudsz belépni, ami a nickhez tartozik... Ahogy nézem, xsz*****5@gmail.com címmel regisztráltál korábban és az első kommentjeidet azzal írtad, próbáld meg, egyébként variált valamit az Index ezen a passon és engem is rendszeresen kidobál.

Edit1965* 2008.09.20. 10:59:35

Nekem a cuccos csomagokból egyedül a csili-vili van meg, a nyuszi tojta a lányomnak. Semmi más, mert még ingyen sem kellene, annyira ócskák. MTS2-ön és jobb bevált oldalakon nagyon jó, igénye, és éles dolgok vannak.

Azt észrevettétek, hogy ahogy kijön egy kiegészítő, vagy egy cuccos, rengeteg ingyen letölthető tárgy belekerül ? Több letöltött tárgyammal jártam így már, ennek örülök, mert végre egyre jobb dolgokat tesznek bele a simsekbe.

Régóta nem töltögetek le, mert nagyjából minden meg van, amit szeretek használni, de azért bekukkantok arra a linkre. ;o)
süti beállítások módosítása