Forrás: The Sims Resource
2008 július 18-án az EA meghívta néhány nagyobb nemzetközi Sims-rajongói oldal szerkesztőit Redwood Shores-i központjába, ahol a szerkesztők (ó, micsoda mázlisták!) hosszú hónapokkal a megjelenés előtt kipróbálhatták a készülő új játékot.
Természetesen oldalaikon meg is írták tapasztalataikat, amikből most szemezgetek egy kicsit én is. Íme a játék azon tulajdonságai, amiket már biztosra lehet venni.
Általános
Ben Bell, a The Sims 3 vezető producere elmondta: a legnagyobb hangsúlyt a simek még élethűbb érzelmei és a játékmenetet mégjobban befolyásoló személyiségeik, valamint az őket körülvevő környezet dinamikája és teljes interaktivitása kapták.
- Az új sim-tulajdonságoknak köszönhetően minden egyes sim egy teljesen önálló személyiség lesz. Nemcsak viselkedésük, de kinézetük és még a hangjuk is változatosabb lesz - az EA a hópelyhekhez hasonlította őket, vagyis valószínűleg nem fordul többé elő, hogy egy ugyanolyan sim jön szembe az utcán mint a tiéd.
- A vágyakat a "kívánságok" váltják majd fel a valós élet mintájára, és természetesen minden korábbinál nagyobb szerepet kapnak majd a játékban
- A város teljesen átalakítható lesz saját ízlésed szerint, és könnyedén lehet majd a simeket és épületeket manipulálni.
- Az alapértelmezett életkor a "fiatal felnőtt" lesz, amely a 18-30 körüli emberi életszakaszt reprezentálja majd, a "felnőtt" sim a középkorú ember játékbeli megfelelője lesz. A simek bőre ráncosodik majd koruk előrehaladtával.
- A városközpont mégnagyobb szerepet kap majd a mindennapi életben és a szociális kapcsolatokban. A városban még több funkcionális közösségi épület illetve sajátkészítésű otthon kap majd helyet.
- Az NPC-k (szerelő, bolti eladó, bejárónő, stb) egy része megmarad, és lesz néhány új is.
Új játékmenet
- Nincsenek többé különálló telkek és hosszas "betöltés" képernyők amikor átváltasz közöttük: a játék indításakor valós idejű hozzáférést kapsz a teljes világhoz és az összes simhez. (Simmetria megjegyzés: arra azért nagyon kíváncsi leszek, hogy így hogy oldják meg ha több ember is használ egy számítógépet a családban, hogy hogyan lehet külön sim-családokat "tartani" - ettől függetlenül üdvözlöm ezt az újítást, mert ha volt valami ami el tudta venni a kedvem a Sims 2-től, az a percekig látható loading képernyő minden egyes helyszínváltáskor)
- Az új játékban minden mindennel összefügg, a legapróbb történésnek oka van. Például ha egy Sim átszalad a házad előtt az úton, ő bizonyára valahova megy, nem pedig csak úgy véletlenszerűen megjelenik majd eltűnik amint elhagyta telked határát.
- Már az alapjátékban is többfajta megvásárolható személyautó közül választhatnak simjeid. Sajnos viszont, az autó nem kanyarodik ki az útra, hanem "odateleportálódik" a parkolóból.
- A sim munkája során bizonyos feladatokat otthon is elvégezhet, valamint vállalhat részmunkaidős állást is.
- Élethűbb napszakváltások: változik a fény és az árnyékok ahogy a nap felkel majd lenyugszik.
- A tini-simek kiszökhetnek otthonról sötétedés után, és mindenfelé lehet majd velük találkozni a városban, amint gyanús dolgokat csinálnak.
- Gyorsikonok jelennek majd meg a simekre kattintva, amelyek segítségével könnyen elküldheted őket munkába vagy épp haza.
- A városban "térképpontok" jelennek majd meg, amelyek a könnyebb eligazodást segítik. Minden simnek megjelölhetsz ilyen pontokat, hogy kedvenc helyeire könnyen eljuthasson.
- Vehetsz üres könyvespolcot, és válogathatsz a könyvesboltban a rengeteg könyv között, amivel feltöltöd.
- Böngészheted az újságot illetve az internetes hirdetési oldalakat ha állást keresel, de akár a különböző cégeknél személyesen is érdeklődhetsz, hogy van-e "üresedés". Minden munka egy-egy épületben zajlik majd, nem csak eltűnik a sim amikor dolgozni küldöd, hanem el is kísérheted amíg belép például az irodaházba.
- A munkaidő és a munkahely távolsága, ezáltal a munjába jutás időtartama is valósághű lesz: a 8-kor kezdődő műszakba többé nem ér rá 7:59-kor elindulni. Ezért érdemes lesz közeli munkahelyet keresni, vagy a munkahely környékén nézni egy lakást.
- Eldöntheted majd a sim hozzáállását a munkához: ha fáradt, nem kell megerőltetnie magát, bár így értelemszerűen a képességei is lassabban fejlődnek. A kemény munka meghozza a gyümölcsét, de néha lazábbra veheti a sim a munkát és foglalkozhat inkább a szociális kapcsolatok fejlesztésével a kollégákkal.
- Néhány cselekmény időtartamát te magad határozhatod meg egy csúszka segítségével, például megadhatod hogy hány órán keresztül üljön a vízparton a horgászó sim, vagy mennyi időt töltsön alvással. Apropó horgászás: a kifogott halat a sim hazaviheti és akváriumba teheti, de akár meg is sütheti.
- A simek taníthatják egymást, például nem csak főzni, de új recepteket is elsajátíthatnak másoktól.
- Az emlékek rendszere is megváltozik: ún. "Moodlet"-ek (hangulat-darabkák) tárolják majd a sim napi emlékeit, például hogy hazament, jól érezte magát, megnősült, stb. A moodletek meghatározzák majd a sim cselekedeteit, és betekintést nyújtanak abba hogy miért is csinálja azt, amit.
- Minden simnek lesz egy mobiltelefonja, amin értesülhet fontos lehetőségekről, és természetesen a mindennapi kapcsolattartás elengedhetetlen eszköze lesz.
Új CAS (Create-a-sim, vagyis a simszerkesztő)
- Nagyságrendekkel több személyiségjegyből állítható össze a sim természete - az eddigi 5 tulajdonság (pedáns/rendetlen, játékos/komoly, stb) közel 80 váljta fel.
- A test szerkesztéséhez annyi eszköz áll rendelkezésre, amennyi idáig csak az arc esetén volt jelen: a simek lába és karja is külön szerkeszthető lesz, a testalkat pedig a véznától a duciig szabadon beállítható (természetesen a játékban ez sportolás illetve túl sok evés hatására bármikor változhat)
- Még részletesebb arc-szerkesztés, akár szeplős simet is lehet majd készíteni.
- A haj 4 különállóan szerkeszthető rétegből áll majd: hajtő, haj, hajvég és fények.
- A szemszín az RGB-palettából választható ki (ez a gyakorlatban a 16 millió színből álló teljes színpalettát jelenti)
- Lehet választani cipőt, ez befolyásolja a láb formáját is - például a magassarkúban valóban magasabbnak látszódik majd a sim. Ezen kívül lesz még kesztyű, zokni, harisnya, és ékszerek: gyűrű, fülbevaló, karkötő.
- Többezer hangminta közül választhatsz, így a simeknek egyedi, egymástól megkülönböztethető hangjuk lesz majd.
- Megjelennek a kedvencek, mint személyiségjegyek: kedvenc étel fogyasztása illetve zene hallgatása nagyban befolyásolja a sim hangulatát.
Simek személyiségjegyei, viselkedése
- A személyiségjegyek soha nem látott mennyisége egyedülálló kombinációkat tesz lehetővé - ez a simek olyan változatosságát teszi lehetővé, amelyet soha korábban nem láthattunk. A közel 80 különféle személyiségjegyből meghatározott számúból állíthatod össze simed természetét a játék elején (felnőtt sim: 5, tini: 4, gyerek: 3, csecsemő: 2 darab), de élete során újakra tehet szert.
- A választható személyiségjegyek - Forrás: Snootysims - őrült, álmodozó, otthonülő, zseni, mániákus horgász, szórakozott, izgatott, mélyalvó, gyerekes, művészlélek, ezermester, goromba, természetbarát, fahumoró, virtuóz, számítógépzseni, sznob, hízelgő, aljas, partyarc, gyerekgyűlölő, unalmas, TV-utáló, flőrtölő, nagydumás, igénytelen, forrófejű, művészet-gyűlölő, magába forduló, félénk, ellenséges, karizmatikus, mélabús, zsémbes, idealista, jóhumorú, pizzaimádó, kétbalkezes, hosszútávú (pár)kapcsolatokat elutasító, balszerencsés, érdektelen, családcentrikus, hydrofóbiás (fél a víztől), kleptomániás (élvezetből lop), pedáns, kíváncsi, elmászkálós, emó (túlzottan érzelmes), paranoiás, romantikus, trehány, aggodalmas, siránkozó, engesztelhetetlen, maximalista, vegetáriánus, munkamániás, alkalmatlan
- Ahogy a listán látható, összeállíthatóak lesznek kifejezetten negatív karakterek is a játékban, és ez teljesen más játékmenetet hoz majd. A gonoszlelkű simet például az teszi boldoggá, ha minél több ellensége van.
- A vágyak helyett kívánságok lesznek, amelyeket mindig az aktuális szituáció ébreszt majd fel a simben: például ha vendégségben meglátja barátja új nagyképernyős plazmatévéjét, akkor előfordulhat hogy ő is akar egy olyat, a parkban sétálgatva pedig kedve támadhat megismerkedni valakivel.
- Új, szituáció-függő szociális interakciók: például ha valami nagy élmény éri a simet, mondjuk új állása van vagy meglátogatja barátja az új házában, szívesen beszél ezekről.
Építkezés és vásárlás
A bútorok és berendezési tárgyak szabadon elhelyezhetőek, egy négyzetre akár több kis tárgy is rakható ha nem fedik egymást. A négyzetháló csak opcionális segítséget nyújt, nem korlátozza kizárólag pontosan a négyzethálóra a tárgyak elhelyezhetőségét.
- A tárgyak szabadon forgathatóak 360 fokban, átlós falra is lehet képet vagy plazmatévét tenni, valamint bútort a fal mellé.
- A felülettel rendelkező bútorokon (asztal, komód, stb) több díszítőelem, például váza elhelyezhető, és nem csak középre lehet tenni.
- Az asztalok és a székek összekapcsolhatóak, így egy objektumként kezelhetőek (ugyanígy az ágy és az éjjeliszekrény is)
- Változtatható szélességű lépcső, akár 4 négyzet széles is lehet.
- Nincs külön pinceszint, de egyszerűbb pincét építeni mint a Sims 2-ben.
- Ha be van kapcsolva az automatikus tetőépítés, akkor a fal átszerkesztésekor a tető automatikusan igazodik az új elrendezéshez.
- Egyszerre több objektum kijelölhető, így egyszerre mozgatható, törölhető mind.
- A ház áthelyezhető egy nagyobb telekre.
- A konyhabútorokhoz felső szekrény is tartozhat.
- Lábazattal együtt 5 szint építhető.
- Nincs garázs, csak parkolóhely, viszont az 360 fokban tetszőlegesen elforgatható, nem csak merőlegesen állhat az útra. Sajnos az autó nem hajt ki az útra.
- A telkek árát nem csak a méret, de a környezet is befolyásolja: egy panorámás, tengerre néző vagy tengerparti luxuskörnyéken jóval többe kerül egy ugyanakkora telek, mint máshol.
- A növényzet sokkal sűrűbben elhelyezhető, egész közel egymáshoz. A fák, bokrok ágait lengeti a szél.
- A víz visszatükröződik és hullámzik.
Utolsó kommentek